Mitt äventyr på en olivgård i Grekland! – Del 13

DEL 13

Dagboksanteckningar från fredag 25/11-2011 – Gymmet släng dig i väggen, go olivplockning!

Tre dagar med hårt arbete. Vi har burit grenar upp och ner för backar och flyttat en hel hög med tegelpannor, där det gömde sig massa mysiga små söta saker under … Men det är i alla fall träning, man får se det positiva i det. Jag gillar när vi får gå och hämta getterna. Jag gillar getterna och fåren mer än alla andra djur där. De andra är bara jobbiga. Som när man ska äta mat, mysig picknick under olivträden. Visst låter det underbart? Det är inte lika underbart… Två små envisa grisar som bara SKA ha vår mat. De är ganska irriterande, problemet är att alla djuren har blivit för tama så de blir liksom inte rädda när man skriker eller viftar åt dem längre. De bara står där och glor. De där grisarna kan man jaga i cirklar runt maten, de försvinner ändå inte. Sen är det de där 30 hönorna som springer runt och flaxar överallt. Biter mig gör de också. Men värst idag var de där kalkonerna. Förutom att de faktiskt är väldigt fula, om man får säga så, så har de läskiga fötter och kolsvarta läskiga ögon. De är också fruktansvärt störande, de attackerade min apelsin och försökte ta den ur handen på mig. Fem gånger! Och den ena gången var det väldigt nära. Jag ser hur den får syn på min apelsin och börjar springa mot den och böjer bak huvudet för att få kraft till att attackera. När jag sitter så är de ändå högre än mig och jag skulle inte vilja ha mina fingrar i dess näbb. Faktiskt inte.

Getterna är mer min grej, de är ganska smarta faktiskt och de försöker inte ta min mat åtminstone. Lugna och fina djur, dock luktar vårat hus ganska mycket get nu. Vi har blivit riktiga bönder nu, jag och Sandra.

P1030538P1030545P1030546

P1030594

Glada getter

Kategorier: Grekland, Resa | Etiketter: , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.